Fed Ex
Fed Ex - Expresní přeprava pro 130 zemí světa od roku 1984
FedEx Express zahájil činnost v Evropě v roce 1984. Tehdy odkoupili přepravní společnost Gelco Express International a provedli tak první z několika mezinárodních akvizic. V následujícím roce společnost FedEx vybrala Brusel jako své evropské překladiště (později přemístěné do Paříže) a evropskou centrálu. První služby přes Atlantik zahájili v létě téhož roku.
V roce 1989 FedEx odkoupil společnost FlyingTigers, čímž jsme si zajistili přistávací práva a pronikli na nové trhy. Síť Flying Tigers tak byla začleněna do systému Federal Express. Flying Tigers byla největší leteckou přepravní společností vlastnící významné linky do Evropy, Asie a Latinské Ameriky.
Ve stejném roce FedEx zahájil služby na Středním východě a otevřel zastoupení v Dubaji (Spojené Arabské Emiráty).
Rozšiřování expresních leteckých služeb do Ruska a bývalých komunistických zemí východní Evropy FedEx zahájil v roce 1990.
FedEx chtěl rozšířit svůj vliv i jižně od rovníku, proto v jižní Africe vytvořil spojenectní nazývané Global Service Participant (GSP). Od té doby se síť zemí obsluhovaných přímo i přes GSP rozšířila přes celou Evropu, Střední východ a Afriku.
Začátek devadesátých let byl charakteristický zaměřením na mezikontinentální služby. FedEx představil ExpressFreighters, skupinu tras mezi klíčovými městy USA, Evropy a Asie a umožnil tím doručovat zásilky přes noc. Tyto linky rychle a spolehlivě propojily světové trhy v oblastech obsluhovaných společností FedEx.
Zahájení letů Around-the-World (kolem Světa) v roce 1997 významně snížilo přepravní časy z Evropy na Střední východ, oblast Indie a Asie. Tento krok umožnil vytvoření pravidelné expresní přepravy do Mumbaje v Indii.
Skutečným mezníkem ve vývoji EMEA bylo otevření nového evropského překladiště na letišti Charlese de Gaulle v Paříži v září 1999. Tato významná investice byla klíčová, neboť umožnila přesunutí překladiště do centra sítě a příležitost k expanzi. To umožnilo noční třídění nákladů přímo předávaných do systému, čímž se prodloužila doba vyzvedávání nákladů k vyřízení zásilek a zrychlené doručování zákazníkům.
FedEx poskytoval vnitroevropské služby od roku 1996, ale skutečné významné rozšíření služeb umožnilo teprve otevření nového překladiště. Vnitroevropské služby FedEx představil v roce 1996. Zajistil tak další mezikontinentální dodávky, neboť významná část zákazníků nebyla ochotna dělit mezinárodní přepravu mezi různé přepravní společnosti. Zákazníci stále intenzivněji vyjadřovali svou potřebu zlepšených vnitroevropských služeb. Toho FedEx dosáhl v roce 1999, kdy spustil síť EuroOne. Od té doby se síť služeb rozšiřuje a stále více zákazníků má tak možnost využívat pozdější předávání zásilek a jejich doručení do následujícího poledne.
FedEx představil jako první významná přepravní společnost SingleTarif, který umožnil v zemích eurozóny platit v národní měně nebo eurech. Ve stejné době jsme vytvořili službu Pricing transparency, která umožnila účtování stejných cen pro veškerou přepravu v eurozóně (za předpokladu stejné hmotnosti a typu služby).
V roce 2000 FedEx přidal pět pravidelných letů týdně, které spojují síť EuroOne s AsiaOne, a umožnil tak zákazníkům dokumenty a zásilky podléhající clu později vyzvedávávat či doručit do dvou dnů do klíčových destinací v Asii. Další tři křižící se linky, které spojují Paříž, Mumbaj, Bangkok a Subic Bay poskytují každodenní spojení mezi Evropou, Středním východem a Asií.
Jako součást strategie posílení pozice v Evropě podepsal FedEx smlouvu o spolupráci s Geopost, přepravní společností La Poste (francouzské pošty), platnou od 1. ledna 2002. Na základě této smlouvy FedEx spravuje mezinárodní expresní zásilky společnosti Chronopost International odesílané z Francie a dalších evropských zemí, kde má Geopost přidružené společnosti. Na oplátku tyto společnosti, Taxicolis a Chronopost, zajišťují pro FedEx vyzvedávání a doručování zásilek ve Francii a Belgii především v oblastech, kde FedEx nemá vlastní zastoupení.